11 Eylül 2013

Haberciyi Seçmek

Ahmet Hakan'ı uzun zamandır takip ediyorum; ve fikirlerini değerli buluyorum. Gerçekten konulara tarafsız yaklaşabildiğine de inanıyorum. Türkiye gibi çok hızlı gündemi değişen bir ülkede, olayları hızlı kavrayıp, değerlendirip, benim mantık çerçeveme oturtabilmesini seviyorum. Benim için onu inandırıcı kılan sebeplerden en önemlileri, korkmuyor olması, olaylara bakış açısının dürüstlüğü ve vardığı sonuçların oturduğu sağlıklı zemin. Kendisi ile ilgili yakışıksız söylemlere karşı seviyeli duruşunu da takdir ediyorum.

İtiraf edeyim, çoğu zaman bir konuda fikir oluşturmak ya da yazı yazmak istediğimde, yazılarını okumamaya dikkat ediyorum. Bilmiyorum belki bir gün fikir ayrılığına düşeriz; ama en azından şimdilik iyi gittiğimizi söyleyebilirim :)

Bence bir çok haberci gazetecinin bir an önce, hizmet verdikleri kurumların etik dışı tutumlarından dolayı lekelenmeden kendi internet sitelerini ve ekiplerini kurarak, geleceğin medyasında yerlerini almaları gerek.
Ben şahsen artık gazete ya da televizyon kanalı yerine "haberci" seçiyorum ve onu takip ediyorum. Bu sayede gazetelerin ve televizyonların zihnimi meşgul eden lüzumsuz mesaj sağanağından da kurtulmuş oluyorum. 
  
Habercilere, "bence" daha onurlu olan yolu seçerek yeni medya düzeninde yerlerini almalarını tavsiye ediyorum.

Ben, akılcı ve dik duruşlarından, dürüstlüklerinden şüphe etmediğim habercilerimi seçmeye devam ediyorum.