04 Eylül 2013

Instagram ve Ben



Gayet haklı olarak soruyorlar, benimle arkadaş oldukları için ya da beni takip ettikleri için, bir akıllı telefon uygulaması olan Instagram'da paylaştığım "garip" fotoğraflara maruz kalanlar, duvardaki kancayı, bir yerden fırlamış kabloyu, yerdeki rögar kapağını vesaire niye çekiyorsun, hangi makinayla çekiyorsun, düzenleme için hangi programı kullanıyorsun diye... 

Mesajla özelden ya da yorum olarak fotoğraf altında açıklama isteyenlerin bir hayli çoğalması nedeniyle bir açıklama yapmaya karar verdim.

Öncelikle tüm fotoğrafları iPhone 4s'le ya da nadiren iPad 2 ile çekiyorum. Düzenleme için sadece Instagram'daki filtrelerden faydalanıyorum.

Instagram hesabımda da belirttiğim gibi, farkedilmeyeni, gözden kaçanı, önemsenmeyeni, önemsiz olduğu düşünüleni, fotoğraflanmaya değer bulunmayanı çekiyorum. Çevremizdeki gözümüzden kaçan estetiği yakalamak, küçücük bir makina parçasını çekerken tasarımcısını üzerinde çalışırken hayal etmek, emeğini "görmek", "göstermek" büyük keyif veriyor. Yani sırf kanalizasyon deliğini kapattığı için, bir objenin tasarım ve üretim sürecini, patlatılan kafayı, akıtılan teri, estetiğini görmezden gelmek, önemsememek ne kadar adil olabilir ki?

Hiç fotoğrafları olmadığını düşündüğüm objelerin yanı sıra yapmış olduğum gezilerde çektiğim fotoğrafları ve çeşitli grafik çalışmalarımı paylaştığım Instagram sayfama aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.