05 Eylül 2013

Rögar Kapakları ve Ben



Rögar kapakları çoğu insanın dikkatini çekmez, üzerlerinden, yanlarından yürür geçeriz oysa ben onların bulundukları ülkenin kültürünü yansıtma potansiyeline sahip sıra dışı kültürel objeler olduklarını düşünüyorum. İlk dikkatimi çektiklerinde, Japonya'daki, her biri bir sanat eseri olan rögar kapaklarından haberim yoktu. Rögar kapaklarına verdikleri değeri görünce, üzerine patlattıkları kafalarını alınlarından öpmek istedim :) 

Tamam Japon'lara çeşitli sebeplerden dolayı zaten saygı duyarım ama ne yalan söyleyeyim, bir ülkenin rögar kapaklarına bakıp, o ülkenin toplumuna duyduğum saygının bu denli derinleşebileceği aklıma gelmezdi.

Şu an Instagram'da oluşturmuş olduğum "manholeunited" etiketi altında, dünyanın dört bir yanından şimdilik 4000'e yakın rögar kapağı toplanmış durumda... 

Ayrıca yine oluşturmuş olduğum "manholejp" etiketi altında Japonya'dan 2000'den fazla rögar kapağı fotoğrafı toplanmış, "manholetr" etiketi altında ise, Türkiye'nin dört bir yanından, maalesef %99.9'unu benim çekmiş olduğum 200 küsür fotoğraf var... Her ülkenin uluslararası kısaltması, İngilizce'de rögar kapağı ya da logar kapağı anlamına gelen manhole kelimesine eklendiğinde o ülkenin rögar kapaklarına ulaşabilmesini amaçladım. Rusya için "manholeru", İspanya için "manholees" ya da A.B.D için "manholeusa" gibi...

Ayrıca fikrin, bakış açısının ve topluluğun daha büyük kitlelerce farkedilmesini sağlamak amacıyla aşağıdaki bağlantı adreslerinden ulaşabileceğiniz, Facebook, Tumblr ve Twitter sayfalarını hazırladım.

Bir gün, gündem manyağı olmaktan kurtulup, hayattan tat almamızı sağlayacak vizyona, görme yetisine kavuşabilmemiz dileğiyle...