10 Temmuz 2013

Sevgili Güzin Abla


Sevgili Güzin Abla,

Çok çaresiz kaldığımız için size yazıyorum. Yardımınıza ihtiyacımız var.
Sorun babam. Babam bizi hergün dövüyor. Kız kardeşim, tecavüze uğradı; babam kürtaj günah, yasak dedi. Ablam odasından bir daha çıkmadı. Geçen işyerindeki elemanları, babamla tartıştım diye sokakta yüzüme bir kutu haşere ilacı sıktılar. Küçük kardeşime okulda Kur'an dersi seçti. Çocukcağız "Babacım anlamıyorum kitabımızı, sadece okumayı öğretiyorlar" diyor. "Zaten anlayan çok az, sen okumayı öğren yeter" diye cevap veriyor! Anlamışsınızdır, biz 3 kardeşiz. Anneme hiç sormamış. Bizi sevdiğini hiç sanmıyorum. Bizi daha çok yatırım amaçlı yaptığını düşünüyoruz artık hepimiz. Siyasi ideolojisine hizmet edecek nüfusa önem veriyor sanki.

Arkadaşlarıyla ilişkileri de garipleşti. Dün, çok seviyorum kardeşimdir dediği arkadaşı, hatta beraber tatile gittiğimiz Ahmet amcadan şimdi nefret ettiğini söylüyor. Bir de komik bir şekilde Ahmet amcaya Ehmet demeye başladı. Niye diye sormaya korkuyoruz.
Bir dediği bir dediğini tutmuyor. Geçen anneme, ben de duydum kuru fasulye yap dedi; akşam geldi ben demedim öyle bir şey dedi.

Geçenlerde mahalleli yeni yapılacak caminin adı ne olsun diye sormuşlar. Moşe Camii olsun demiş! Muhtar, anneme soruyor ne oldu eşinize diye. Bakkalla tartışıyor, köpeklerimi salarım üstüne diyor. Halbuki biz de köpek falan da yok! İnanın çok zor durumdayız. Yoksa babamız hastalanıyor mu?

Abim internetten bakmış da şizofreni belirtilerine benziyormuş.
Ha bir de eskiden tek tük konuşurdu ama bu aralar bayağı Arapça konuşmaya başladı. Bazen tiksindiği solcu şairlerin şiirlerini salonun ortasında yüksek sesle okuyup okuyup ağlıyor. Annem acaba okumuş bir kadına mı aşık oldu acaba diye çok endişeleniyor.

Eğer uzun birşey konuşacaksak elinde kağıtla geliyor. Konuşmak istediği konuyu okuyup kalkıyor. Ani sorularda ne söyleyeceğini şaşırıyor. Soru sorunca çok sinirleniyor. Soranı çok kötü azarlıyor.
İşleri de kötüymüş. Elemanlarına işler iyi diye yalan söylüyormuş. Borçlar bitti diyormuş ama evde satacak çöpümüzün bile kalmadığını söylemiyormuş. Yatalak annesiyle yardım için gelen bir işçisine "Ananı da al git!" demiş. İşçiler ayaklandı, kaç gündür yüzlerine haşere ilacı sıktırıyor, kendisi müdürleriyle, arkadaşlarıyla Fas'a, Tunus'a gidiyor! Müdürler farkındaymış ama onlar da korkularından konuşamıyorlar. Hepsi yurtdışında evlerini almışlar.

Ben babamın acilen tedavi edilmesini ve aramıza dönmesini istiyorum.

Birkaç hafta önce akrabalarımız kazada öldü, babam cenaze yerine Amerika'ya gitti! Bizim bahçedeki ağaçları kesti, gitti Türkmenistan'da ağaç dikti!
Hayatımız zindan oldu. Anneme zaten onu giyme bunu giyme diyordu da şimdi kapansan daha iyi olur demeye başladı.

Bir gün sınıfımızda kaç Çerkez, kaç Laz, kaç Kürt, kaç Roman olduğunu merak ettiğini söyledi. Sordum sınıfta, herkes "Biz Türk'üz" dedi. Babama iletince çok kızdı okula gelip herkesi, baban nereli, deden nereden geldi diye sorguya çekti. Ertesi gün herkes ben Laz'mışım, ben Kürt'müşüm diye sınıfa geldi. Artık tenefüslerde Türkler, Çerkezlere, Kürtler, Romanlara karşı diye takımlar olarak maç yapıyoruz!

En son olarakta Opera'ya merak sardı! Allah sonumuzu hayır etsin. Lütfen söyleyin Güzin Abla babam yoksa şizofren mi? Nereye ve nasıl götürebiliriz farkettirmeden ne olur yardımcı olun.

3 Haziran 2013